شاعرونه ------ بهترین اشعار زیبا ( قلبی که بی صدا شکست )

شاعرونه -اشعار غمگین- عاشقانه کانال تلگرام » asheghaneh0101@

شاعرونه ------ بهترین اشعار زیبا ( قلبی که بی صدا شکست )

شاعرونه -اشعار غمگین- عاشقانه کانال تلگرام » asheghaneh0101@

شعر یک درختِ پیرم از نجمه زارع

یک درختِ پیرم و سهم تبرها می‌شوم

یک درختِ پیرم و سهم تبرها می‌شوم

 مرده‌ام، دارم خوراکِ جانورها می‌شوم

بی‌خیال از رنجِ فریادم ترد‌ّد می‌کنند

 باعث لبخندِ تلخِ رهگذرها می‌شوم

با زبان لالِ خود حس می‌کنم این روزها

 هم‌نشین و هم‌کلام ِ ‌کور و کرها می‌شوم

هیچ‌کس دیگر کنارم نیست، می‌ترسم از این

 این‌که دارم مثل مفقود الاثرها می‌شوم

...

عاقبت یک روز با طرزِ عجیب و تازه‌ای

  می‌کُشم خود را و سرفصلِ خبرها می‌شوم!

 

                                                                           نجمه زارع

شعر فقط من میدانم از رسول یونان


فقط من میدانم ...


فقط تاریکی می داند

 ماه چقدر روشن است

فقط خاک می داند

دست های آب

 چقدر مهربان!

معنی دقیق نان را

 فقط آدم گرسنه می داند

فقط من می دانم

  تو چقدر زیبایی!

 

                                                         رسول یونان


شعر تو نیستی از رسول یونان

تو نیستی ....


تو نیستی

          اما من برایت چای می ریزم

دیروز هم

           نبودی که برایت بلیط سینما گرفتم

دوست داری بخند

دوست داری گریه کن

و یا دوست داری

 مثل آینه مبهوت باش

مبهوت من و دنیای کوچکم

دیگر چه فرق می کند

    باشی یا نباشی

من با تو زندگی می کنم

 

                                            رسول یونان



شعر گریز از رسول یونان

گریز ....


این شهر

شهر قصه های مادربزرگ نیست

   که زیبا و آرام باشد

آسمانش را

 هرگز آبی ندیده ام.

من از اینجا خواهم رفت

و فرقی هم نمیکند

  که فانوسی داشته باشم یا نه

کسی که می گریزد

  از گم شدن نمی ترسد !

 

                                     رسول یونان



شعر قول بده از رسول یونان

قول بده ....


قول بده که خواهی آمد

اما هرگز نیا!

اگر بیایی

همه چیز خراب میشود

دیگر نمیتوانم

اینگونه با اشتیاق

 به دریا و جاده خیره شوم

من خو کرده ام

به این انتظار

به این پرسه زدن ها

  در اسکله و ایستگاه

اگر بیایی

من چشم به راه چه کسی بمانم؟


                                                 رسول یونان


شعر تلفنی در جمجمه ام زنگ میزند از رسول یونان

تلفنی در جمجمه ام زنگ میزند



سال‌هاست

          تلفنی در جمجمه‌ام زنگ می‌زند

و من

      نمی‌توانم گوشی را بردارم

سال‌هاست شب و روز ندارم

اما بدبخت‌تر از من هم هست

او

همان کسی‌ست که به من زنگ می‌زند ! 

 

                                                   رسول یونان



شعر تو در من به خاب رفته ای از رسول یونان

تو در من به خاب رفته ای


دیگر با صدای بلند نمی خندم

با صدای بلند حرف نمی زنم

دیگر گوش نمی دهم

به صدای باد

  دریا

  پرنده

   پاواروتی

پاورچین پاورچین می آیم و

  می روم

بی سر و صدا زندگی می کنم

تو در من به خواب رفته ای

 

                                        رسول یونان


شعر چه اشتباه دل انگیزی از رسول یونان

                         چه اشتباه دل انگیزی

نه امپراطورم

و نه ستاره ای در مشت دارم

اما خودم را

          با کسی که خیلی خوشبخت است

  اشتباه گرفته ام

و به جای او نفس می کشم

راه می روم

غدا می خورم

می خوابم و...

چه اشتباه دل انگیزی...

 

                                                رسول یونان



شعر اگر مرا دوست نداشته باشی از رسول یونان

                                اگر مرا دوست نداشته باشی                        
اگر مرا دوست نداشته باشی

دراز می‌کشم و می‌میرم

مرگ نه سفری بی‌بازگشت است

و نه ناگهان محو شدن

مرگ دوست نداشتن توست

درست آن موقع که باید دوست بداری

 

                                                         رسول یونان



شعر تا صبحدم به یاد تو شب را قدم زدم از حسین منزوی

                      تا صبحدم به یاد تو شب را قدم زدم                                           
تا صبحدم به یاد تو شب را قدم زدم

آتش گرفتم از تو و در صبحدم زدم

با آسمان مفاخره کردیم تا سحر

 او از ستاره دم زد و من از تو دم زدم

او با شهاب بر شب تب کرده خط کشید

من برق چشم ملتهبت را رقم زدم

تا کور سوی اخترکان بشکند همه

 از نام تو به بام افق ها ،‌ علمزدم

با وامی از نگاه تو خورشید های شب

 نظم قدیم شام و سحر را به هم زدم

هر نامه را به نام و به عنوان هر که بود

تنها به شوق از تو نوشتن قلم زدم

تا عشق چون نسیم به خاکسترم وزد

 شک از تو وام کردم و در باورم زدم

از شادی ام مپرس که من نیز در ازل

 همراه خواجه قرعه ی قسمت به غم زدم

 

                                                          حسین منزوی



آن چشم آهو از فاضل نظری

آن چشم آهو           
دین راهگشا بود و تو گمگشته دینی

 تردید کن ای زاهد اگر اهل یقینی

آهو نگران است بزن تیر خطا را

 صیاد دل از کف شده! تا کی به کمینی؟

این قدر میاندیش به دریا شدن ای رود

هر جا بروی باز گرفتار زمینی

مهتاب به خورشید نظر کرد و درخشید

 هر وقت شدی آینه، کافی است ببینی

ای عقل بپرهیز و مگو عشق چنان است

  ای عشق کجایی که ببینند چنینی

هم هیزم سنگین سری دوزخیانی

  هم باغ سبک سایه فردوس برینی

ای عشق! چه در شرح تو جز «عشق» بگوییم

 در ساده ترین شکلی و پیچیده ترینی


                                              فاضل نظری


من آسمان پر از ابرهای دلگیرم از فاضل نظری

من آسمان پر از ابرهای دلگیرم


من آسمان پر از ابرهای دلگیرم

    اگر تو دلخوری از من ، من از خودم سیرم

من آن طبیب زمین گیر زار و بیمارم

 که هرچه زهر به خود می دهم نمی میرم

من و تو آتش و اشکیم در دل یک شمع

  به سرنوشت تو وابسته است تقدیرم

به دام زلف بلندت دچار و سردرگم

  مرا جدا مکن از حلقه های زنجیرم

درخت سوخته ای در کنار رودم من

  اگر تو دلخوری از من ، من از خودم سیرم


                                                                            فاضل نظری